Ochronasrodowiska-PZOM
Liczba postów: 1
Od: 23.09.2019
30 grudzień 2019 o 10:55
Witam, Proszę o pomoc w kwestii sprawozdań podmiotów odbierających odpady. Czy tworząc sprawozdania dla Gmin musimy je tworzyć w wersji papierowej jak dotychczas czy w wersji papierowej oraz przez rejestr BDO.
Gość
02 styczeń 2020 o 07:49
Też mnie do zastanawia.. My zajmujemy się odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, do tej pory składaliśmy do urzędu miasta dwa sprawozdania "półroczne" jeżeli chodzi o odpady. Teraz w BDO jest sprawozdanie za cały okres 2019r. Tutaj pojawia się pytanie, czy trzeba złożyć sprawozdanie cząstkowe papierowe i do tego za cały rok w BDO? Co w przypadku gdy w jakiejś gminie nie odbieramy odpadów i do tej pory składaliśmy cząstkowe sprawozdania zerowe?
Gość
07 styczeń 2020 o 10:48
Czy ktoś z Państwa próbował juz zrobić sprawozdanie przez BDO? Nie widzę żadnej możliwości ,,załącz plik'' bo rozumiem , że tak to ma działać?
Podbijam także wcześniejsze pytanie: Czy teraz sprawozdanie składamy tylko za II półrocze 2019 tak jak robiło sie to zawsze?
Gość
07 styczeń 2020 o 13:03
Czy ktoś próbował złożyć sprawozdanie zerowe? zdaje się ze BDO nie przyjmuje 0... jakaś rada?
Gość
07 styczeń 2020 o 13:36
Nowelizacja UCPG zmieniła sprawozdania półroczne na roczne - za 2019 r. składamy więc roczne sprawozdanie w systemie BDO. Żadne papierowe już nie funkcjonują. Sprawozdania zerowe składa się również w systemie. Żadnych załączników się nie dodaje, uzupełniasz dane w systemie.
Gość
07 styczeń 2020 o 19:48
Gość napisał:
Nowelizacja UCPG zmieniła sprawozdania półroczne na roczne - za 2019 r. składamy więc roczne sprawozdanie w systemie BDO. Żadne papierowe już nie funkcjonują. Sprawozdania zerowe składa się również w systemie. Żadnych załączników się nie dodaje, uzupełniasz dane w systemie.
Gość
07 styczeń 2020 o 19:50
Gość napisał:
Czy ktoś próbował złożyć sprawozdanie zerowe? zdaje się ze BDO nie przyjmuje 0... jakaś rada?
Gość
08 styczeń 2020 o 07:07
Czy sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych składamy za pomocą BDO?
W procedowanym projekcie ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w art. 2 ust. 3, który reguluje sporządzanie sprawozdań w razie awarii systemu BDO, jest również mowa o sprawozdaniach podmiotu w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych.
W BDO w zakładce sprawozdania nie ma takiego typu sprawozdania. Są tylko 3 dotyczące odbierania odpadów, prowadzenia PSZOKu i zbierania odpadów.
Poza tym w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w art. 9o nie ma nic napisane, że sprawozdania składane są za pomocą BDO.
Gość
10 styczeń 2020 o 07:25
Gość napisał:
Wprowadzili poprawkę i wykreślili zapis o sprawozdaniach w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych. Może ktoś czyta forum :)Czy sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych składamy za pomocą BDO?
W procedowanym projekcie ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w art. 2 ust. 3, który reguluje sporządzanie sprawozdań w razie awarii systemu BDO, jest również mowa o sprawozdaniach podmiotu w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych.
W BDO w zakładce sprawozdania nie ma takiego typu sprawozdania. Są tylko 3 dotyczące odbierania odpadów, prowadzenia PSZOKu i zbierania odpadów.
Poza tym w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w art. 9o nie ma nic napisane, że sprawozdania składane są za pomocą BDO.
Gość
13 styczeń 2020 o 07:06
Kinga
13 styczeń 2020 o 07:45
Gość napisał:
DZIĘKI, to jedno mam z głowy i juz posyłam do Um :)Gość napisał:
Wprowadzili poprawkę i wykreślili zapis o sprawozdaniach w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych. Może ktoś czyta forum :)Czy sprawozdanie podmiotu prowadzącego działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych składamy za pomocą BDO?
W procedowanym projekcie ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w art. 2 ust. 3, który reguluje sporządzanie sprawozdań w razie awarii systemu BDO, jest również mowa o sprawozdaniach podmiotu w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych.
W BDO w zakładce sprawozdania nie ma takiego typu sprawozdania. Są tylko 3 dotyczące odbierania odpadów, prowadzenia PSZOKu i zbierania odpadów.
Poza tym w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w art. 9o nie ma nic napisane, że sprawozdania składane są za pomocą BDO.