GOŚĆ
03 grudzień 2013 o 16:38
W związku z tym co dzieje się wokół przetargu na odbieranie odpadów w poznaniu ma ciekawe pytanie. Skoro przetarg unieważnili, inne firmy nie chcą tymczasowo odbierać śmieci, to czy musimy płacić za taki chaos?
Jeśli nikt nie odbierze moich smieci, to czy muszę zapłacić opłatę miesięczną? Jeśli nie wywiążą się z swojego obowiązku to nie ma im za co płacić, a na GOAP to na bank nie zapłacę.....
obużony mieszkaniec.....
GOŚĆ
04 grudzień 2013 o 21:35
Z tego co wiem to płacimy z góry na wywóz śmieci, więc zapłacimy za styczeń i w styczniu nie wywiozą śmieci to ja już bym w lutym nie płacił. Niech w lutym pracują za opłatę ze stycznia i już!
jonny
Liczba postów: 4
Od: 19.03.2017
09 grudzień 2013 o 13:33
Z tego co mi wiadomo, jeżeli zapłacimy za śmieci, a nikt ich nie wywiezie to gmina traktuje nasze pieniądze jako "nadpłatę" tzn. - nie oddzadzą tych pieniędzy tylko przeznaczą na kolejny miesiąc. Trzeba tylko pilnować, żeby tak rzeczwyiście zrobili, bo wiadomo jak to Polskie urzedy....
gorzata
Liczba postów: 8
Od: 19.03.2017
29 grudzień 2013 o 18:31
Można zadzwonić do gminy ewentualnie firmy odpowiedzialnej za odbiór i poinformować że zamieża Pan zamówić odbiór odpadów w pierwszej lepszej firmie na koszt gminy/firmy odpowiedzialnej za wywóz. Jeśli się nie myle jest nawet taka możliwość prawna, niestety najpierw trzeba zapłacić za odbiór odpadów firmie którą się wezwało a następnie dochodzić na drodze prawnej zwrotu kosztów. Z doświadzenia jednak powiem że takie telefony bywają skuteczne i nagle okazuje się że fakt iż nikt nie odebrał od nas odpadów to omyłka która już nigdy nie będzie miąła miejsca.
Może ktoś ma pewniejsze informację w poruszonej wyżej kwestii? Jak to dokładnie wygląda z prawnego punktu widzenia?
gorzata
Liczba postów: 8
Od: 19.03.2017
02 styczeń 2014 o 22:52
Ciekaw tylko jak wygląda droga do otrzymania zwrotu w/w kosztów. Niemniej jednak w razie problemów warto pamiętać o tej ustawie i powołać się na obowiązujące prawo.
Dziękuję za odpowiedź
numer1
Liczba postów: 4
Od: 19.03.2017
02 styczeń 2014 o 09:30
"Można zadzwonić do gminy ewentualnie firmy odpowiedzialnej za odbiór i poinformować że zamieża Pan zamówić odbiór odpadów w pierwszej lepszej firmie na koszt gminy/firmy odpowiedzialnej za wywóz. Jeśli się nie myle jest nawet taka możliwość prawna, niestety najpierw trzeba zapłacić za odbiór odpadów firmie którą się wezwało a następnie dochodzić na drodze prawnej zwrotu kosztów. Z doświadzenia jednak powiem że takie telefony bywają skuteczne i nagle okazuje się że fakt iż nikt nie odebrał od nas odpadów to omyłka która już nigdy nie będzie miąła miejsca.
Może ktoś ma pewniejsze informację w poruszonej wyżej kwestii? Jak to dokładnie wygląda z prawnego punktu widzenia?"
Zdaje się, że ma Pani rację. W ustawie o utrzymaniu czystości i porzadku w gminie jest taki zapis:
Art. 6s. W przypadku gdy gmina nie realizuje obowiązku odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany do przekazania odpadów komunalnych, na koszt gminy, podmiotowi odbierającemu odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2.
Innymi słowy trzeba zadzwonić do jednej z firm, które są na liście dzialaności regulowanej (zwykle dostępna na stronie gminy) podpisać z nimi umowę na odbiór śmieci w danym misiącu. Firma o...