Baner eko soft 2023 bdo

hank45

Liczba postów: 3

Od: 01.02.2021

02 luty 2021 o 10:31

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem forum jeżeli zdublowałem istniejący temat, zgóry
przepraszam.

Mianowicie chciałbym założyć firmę zajmująca się importem odpadów z poza UE
z listy zielonej (tj. metale żelazne i nieżelazne).

Jestem zielony w temacie (moja wiedza w tym zakresie opiera się tylko na
informacjach z internetu)

Ponieważ
ustawa mówi o pośredniku i sprzedawcy odpadów Z przyczyn praktycznych nie chce
aby odbiorca poznał dane firmy od której nabywam złom. Doszedłem do wniosku że
moja planowana działalność wpisuje się w sprzedawcę złomu. (Jeżeli jestem w błędzie
co do „nie chce aby odbiorca poznał dane firmy od której nabywam złom”, proszę
o sprostowanie)

Czy w związku
z planowana przeze mnie działalnością musze załozyc skup złomu bądź inna
działalność aby moc kupować i odsprzedawać dalej np.huta, nabyty złom z importu?

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusji

F4odpowiedz

Gość

19 lipiec 2021 o 14:00

Witam, z kolei mam dylemat jeśli chodzi o rozliczenia między wytwórcą a pośrednikiem. Czy faktura za odbiór odpadów może być wystawiona na pośrednika (będę zlecającym odbior z miejsca wytworzenia i odbiorca nie widzi problemu). Z kolei pośrednik dolicza swoją marże i obciąza wytwórcę (wtedy na fakturze ne mamy ilości odpadu tylko" usługa pośrednictwa w obrocie odpadami") ? 
czy jednak faktura powinna iśc za KPO (te same dane na fakturze i KPO), szczególnie biorąc planowane powiązania KPO z JPK. 

F4odpowiedz

Gość

20 lipiec 2021 o 07:49

napisał:

Witam.

przepraszam.

Ponieważ

moja planowana działalność wpisuje się w sprzedawcę złomu. (Jeżeli jestem w błędzie

o sprostowanie)

Czy w związku

działalność aby moc kupować i odsprzedawać dalej np.huta, nabyty złom z importu?

Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusj