GOŚĆ
30 czerwiec 2014 o 13:00
Czy trzeba prowadzić ewidencje dla kazdego odpadu? Czy to zależy od ilości albo rodzaju? Nie mam instalacji i zastanawiam się, czy w ogóle mam robić te karty przekazania odpadów i ewidencje. Proszę o podpowiedź
Użytkownik usunięty przez Administratora
01 lipiec 2014 o 08:38
"Czy trzeba prowadzić ewidencje dla kazdego odpadu? Czy to zależy od ilości albo rodzaju? Nie mam instalacji i zastanawiam się, czy w ogóle mam robić te karty przekazania odpadów i ewidencje. Proszę o podpowiedź"
Witam,
zgodnie z ustawą o odpadach ewidencję odpadów powinien prowadzić każdy posiadacz odpadu, niezależnie od tego, czy odpad powstaje na instalacji, czy nie.
Z prowadzenia ewidencji odpadów wytwarzanych są zwolnione np. osoby fizyczne.
Jeżeli prowadzimy jakąkolwiek działalność gospodarczą jesteśmy zobowiązani do prowadzenia ewidencji odpadów. Wyjątkiem są wytwarzane przez nas odpady komunalne (grupa 20 w katalogu odpadów) - dla tej grupy nie musimy wystawiać kart przekazania odpadu, kart ewidencji odpadu, ani ujować ich w sprawozdaniu do urzędu marszałkowskiego.
Dodatkowo polecam zerknąć do roporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 grudnia 2001 r. w sprawie rodzajów odpadów lub ich ilości, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, oraz kategorii małych i średnich przedsiębiorstw, które mogą prowadzić uproszczoną ewidencję odpadów (Dz.U. 2001 nr 152 poz. 173). Tutaj można znaleźć krótką listę odpadów, dla których również nie trzeba prowadzić ewidencji odpadów.
Pozostaje kwestia ewidencji uproszczonej - jeżeli wytwarzamy odpady niebezpieczne w ilości do ...
GOŚĆ
02 lipiec 2014 o 09:44
Czyli w takim razie, jeśli mieszczę się w tych dwóch limitach (100 kg i 5 ton) to wystarczy, że mam karty przekazania odpadów?
Użytkownik usunięty przez Administratora
03 lipiec 2014 o 08:16
"Czyli w takim razie, jeśli mieszczę się w tych dwóch limitach (100 kg i 5 ton) to wystarczy, że mam karty przekazania odpadów?"
Dokładnie tak. Proszę tylko pamiętać o złożeniu sprawozdania do urzędu marszałkowskiego do 15 marca 2015 r.
Pozdrawiam serdecznie
GOŚĆ
07 lipiec 2014 o 15:44
A jeśli zacznę prowadzić ta uproszczoną ewidencje, bo mieszcze się w tych limitach i np. na KPO mam przekazane 250 kg opakowań (tektura), to przyjmuje że 250 kg wytworzyłam w tym roku. Ale prawda jest taka, że 90 kg wytworzyłam w 2013 r., a reszte w 2014. Firma która odbiera od nas odpady nie bierze mniejszych ilości niż 250 kg bo jej sie nie opłaca. I co w takim przypadku? Nie mogę zawsze zakładać, że to co jest na KPO w 2014 rzeczywiście powstało w 2014.....
GOŚĆ
08 lipiec 2014 o 14:51
Właśnie mam ten sam problem... teoretycznie nie musze mieć kart ewidencji, ale i tak musze wiedzieć kiedy co mamy wytworzone... Średnio pomocne to uproszczenie....
Użytkownik usunięty przez Administratora
09 lipiec 2014 o 12:47
Rzeczywiście, ewidencja uproszczona ma również swoje minusy. Stosując ją zakładamy duże uproszczenie: odpad przekazny w danym roku = odpad wytworzony w danym roku.
Oczywiście są firmy, w których ta metoda skutkuje. Natomiast w przypadku opisanym powyżej, gdy odpady przekazane w danym roku nie są równe wytworzonym w danym roku - mimo wszystko pojawia się konieczność odnotowania ilości odpadów wytworzonych. W takich sytuacjach sugeruję założenie karty ewidencji danego kodu pomimo możliwości skorzystania z ewidencji uproszczonej. W ten sposób ewidencja z całą pewnością będzie prowadzona poprawnie.
Pozdrawiam
GOŚĆ
15 lipiec 2014 o 21:03
Firma, w której pracuję jest zarówno odbierajcym odpady jak i posiada tzw. PSZOK. Częśc np. zużytych opon jest przywożona przez klientów, część opon jest odbierana od mieszkańców spod posesji. Czy rozgraniczać w ewidencji ten odpad jako przyjęty i odebrany?
Użytkownik usunięty przez Administratora
16 lipiec 2014 o 08:37
Zgodnie z obecnymi przepisami masy opon odebranych bezpośrednio od mieszkańców (spod poseji) powinny zostać zaewidencjonowane jako odpad odebrany i wliczony do sprawozdania kwartalnego do danej gminy. Opony przywiezione przez mieszkańca do PSZOK-u to odpad przyjęty i ich masa powinna trafić na sprawozdanie o odpadach do urzędu marszałkowskiego. Tak brzmi teoria. W praktyce większość gmin wymaga ujmowania również odpadów przyjętych w sprawozdaniu kwartalnym.
Pozdrawiam
GOŚĆ
16 lipiec 2014 o 09:24
czy Jeżeli przeworze odpady i nie dostałem karty przekazania odpadu to musze miec to wpisane wz
GOŚĆ
16 lipiec 2014 o 09:44
Rozumiem, że tylko odpady przyjęte nalezy uwzględniać w sprawozdaniu marszałkowskim dz.4 ? Czy w takim razie odpadów odebranych spod posesji (np. opon) nie należy uwzględniać w w/w sprawozdaniu , mimo że formularz dział 3 dotyczy odebranych odpadów komunalnych ?