deles25 luty 2020 o 13:05

Witam

Firma, w której pracuję jest producentem opakowań, czyli wg ustawy jest wprowadzającym opakowania, a czy w związku z tym,
że opakowania, które są produkowane i zabezpieczane np. folią stretch lub
pakowane w kartony zbiorcze i wysyłane do klientów, którzy również są
firmami produkcyjnymi/logistycznymi, to czy w związku z tym firma jest też
wprowadzającym produkty w opakowaniach i dotyczą nas wszystkie wymogi z tym
związane jak np. opłata produktowa? 


F4odpowiedz

Gość25 luty 2020 o 15:30

Strech i kartony zbiorcze do opakowań jest to wprowadzanie produktów w opakowaniach, więc należy się wpis Dział VI, tabela 4 - i tak, obejmuje również opłata produktowa. Jeśli wysyłane za granicę - to wpis Dział VI tabela 5. Co do wytwarzania samych opakowań to różnie.... jesli jest na nim logo zleceniodawcy, to on jest uznany za wytwórcę.

F4odpowiedz

Gość07 maj 2020 o 13:41

Dzień dobry,

Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?

Pozdrawiam


F4odpowiedz

Gość07 maj 2020 o 14:47

Gość napisał:

Dzień dobry,

Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?

Pozdrawiam


Według mnie jeśli jesteś wprowadzającym produkt w opakowaniu, to do Ciebie należy obowiązek zajęcia się odpadami powstającymi w związku z ich wprowadzeniem. 

F4odpowiedz

Gość08 maj 2020 o 13:54

Gość napisał:


Gość napisał:



Dzień dobry,

Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?

Pozdrawiam






Według mnie jeśli jesteś wprowadzającym produkt w opakowaniu, to do Ciebie należy obowiązek zajęcia się odpadami powstającymi w związku z ich wprowadzeniem.



 A co, jeżeli w umowie z firmą magazynującą nasz sprzęt mamy zapis, że odpady powstałe podczas instalacji urządzeń są własnością tej firmy? Czy w dalszym ciągu na nas spoczywa odpowiedzialność przekazywanie zużytych opakowań do utylizacji?


F4odpowiedz

Gość11 maj 2020 o 10:16

Gość napisał:


Gość napisał:




Gość napisał:





Dzień dobry,

Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?

Pozdrawiam










Według mnie jeśli jesteś wprowadzającym produkt w opakowaniu, to do Ciebie należy obowiązek zajęcia się odpadami powstającymi w związku z ich wprowadzeniem.






 A co, jeżeli w umowie z firmą magazynującą nasz sprzęt mamy zapis, że odpady powstałe podczas instalacji urządzeń są własnością tej firmy? Czy w dalszym ciągu na nas spoczywa odpowiedzialność przekazywanie zużytych opakowań do utylizacji?

Jeżeli jest taki zapis w umowie to odpady należą do firmy  magazynującej i ona ponosi odpowiedzialność za ich utylizację.



F4odpowiedz

Gość11 maj 2020 o 11:30

Gość napisał:

Dzień dobry,

Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?

Pozdrawiam


Firma sprowadzająca sprzęt musi rozliczyć się z całego wprowadzonego sprzętu oraz wszystkich opakowań - zarówno jednostkowych oraz transportowych. Jeśli opakowania transportowe wyrzuci, to ma odpady opakowaniowe, jak użyje do dalszego transportu, to rozlicza jako wprowadzone opakowania. Po montażu sprzetu opakowania utylizuje ten, co montuje te aparaty.
F4odpowiedz

Gość26 sierpień 2020 o 14:37

Może warto przejść na ekologiczniejsze rozwiązania biodegradowalne tj kartony. Przeczyłem ostatnio artykuł [...] Warto skorzystać z samych ekologicznych rozwiązań typu karton i bawić się marketingowo tym. Myśle, że to dobre rozwiązanie i bardzo przyszłościowe.

Administrator: Post został edytowany z uwagi na naruszenie regulaminu.

F4odpowiedz

Gość28 sierpień 2020 o 10:46

Jesteśmy firmą wprowadzającą produkty w opakowaniach na rynek krajowy i zagraniczny. Za opakowania wprowadzone na rynek krajowy sprawozdanie składa za nas organizacja odzysku. Za opakowania wywiezione za granicę składam sprawozdanie oddzielnie wypełniając dział II tabela 3? Czy są do tego jakieś dodatkowe opłaty? Co z opakowaniami, w których nabyliśmy produkty z zagranicy? Powinny być one wliczone do opakowań rozliczanych przez organizację odzysku?

F4odpowiedz

Mara00404 wrzesień 2020 o 15:47

Gość napisał:

Jesteśmy firmą wprowadzającą produkty w opakowaniach na rynek krajowy i zagraniczny. Za opakowania wprowadzone na rynek krajowy sprawozdanie składa za nas organizacja odzysku. Za opakowania wywiezione za granicę składam sprawozdanie oddzielnie wypełniając dział II tabela 3? Czy są do tego jakieś dodatkowe opłaty? Co z opakowaniami, w których nabyliśmy produkty z zagranicy? Powinny być one wliczone do opakowań rozliczanych przez organizację odzysku?


Sprawozdanie dział II tab.3. Nie ma opłat za eksport. Za wprowadzenie produktów w opakowaniach na rynek zaliczamy również import i również podajemy do organizacji.
F4odpowiedz

wojtas1916206 wrzesień 2020 o 19:34

witamotoż mój tata prowadzi 3 działalnosci, dwie pod jednym nipem i jednym bdo a trzecia pod innym danymi . Jest to Piekarnia i Skup złomu, a trzecia to sklep spożywczy. do którego powyższych muszę zdać sprawozdanie za 2019 ? w piekarni towar sprzedajemy w opakowaniach foliowych specjalnie wydrukowanych lub luzem, sklep wiadomo jednorazowki i reklamowki te płatne ( grubsze, od marki Lewiatan ) no i skup złomu to prowadzimy skup i sprzedajemy cały złom do jednego skupu . w których przypadkach muszę coś podać ? pozdrawiam

F4odpowiedz
Nowa odpowiedź
Jeśli chcesz odpowiedzieć bezpośrednio na wybraną wypowiedź, kliknij opcję „odpowiedz” lub „cytuj” na dole każdego posta

Newsletter