W treści projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw, znaleźć można także zmiany ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.
Zakłada się rozszerzenie obowiązku pobierania opłaty recyklingowej przez prowadzących jednostki handlowe od oferowanych przez nich torby na zakupy z tworzywa sztucznego. Obecnie opłacie podlegają torby o grubości od 15 do 50 mikrometrów, natomiast wg projektu opłatą mają zostać objęte wszystkie torby z tworzywa sztucznego, z wyłączeniem bardzo lekkich toreb z tworzywa sztucznego (czyli toreb o grubości do 15 mikrometrów służących do pakowania żywności). Dodatkowo sprzedawcy ww. toreb mają być zobowiązani do uzyskania wpisu do rejestru BDO, prowadzenia ewidencji nabytych i wydanych toreb oraz sprawozdawczości za pośrednictwem BDO.
Zmiany mają objąć także sposób uiszczania do marszałka województwa wpływów z pobranej opłaty recyklingowej. Obecnie jest ona wpłacana raz do roku, natomiast wg projektu miałaby być uiszczanaw cyklu kwartalnym - do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.
Z treścią projektu można zapoznać się pod adresem:
Zdjęcia: pixabay.com