Wczoraj (07.01.2020 r.) sejmowa Komisja Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa przegłosowała przyjęcie poprawek do poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, który dopuszcza prowadzenie ewidencji odpadów (kart przekazania oraz kart ewidencji odpadów) w wersji papierowej:
- w przypadku awarii systemu BDO,
- do 30 czerwca 2020 r. (okres przejściowy).
Projekt ustawy zawiera wzory dokumentów ewidencyjnych, jakie powinny być stosowane w takich przypadkach.
Dokumenty ewidencyjne wystawione w wersji papierowej będzie trzeba wprowadzić do bazy BDO najpóźniej do 31 lipca 2020 r.
Projekt ustawy przewiduje także, że w przypadku awarii systemu BDO sprawozdania należy złożyć niezwłocznie po usunięciu awarii.
Projekt trafi pod głosowanie podczas najbliższego posiedzenia Sejmu.
Z treścią projektu można zapoznać się pod adresem:
Zdjęcie: pixabay.com