Baner eko soft 2023 bdo

Gonia0078

Liczba postów: 37

Od: 06.11.2018

06 listopad 2018 o 17:13

Witam,
Jeśli temat pojawił się już to najmocniej przepraszam ale nie mogę go znaleźć;// .

 Od pewnego czasu zastanawiam się nad interpretacją działu IV w sprawozdaniu podmiotu odbierającego odpady komunalne (magazynowanie) i wyjaśnienia nr 16)Należy podać informacje o masie odpadów odebranych i magazynowanych przez podmiot odbierający według stanu na koniec okresu, którego dotyczy sprawozdanie. Dotyczy wszystkich odebranych i magazynowanych odpadów, które nie zostały przekazane do dalszego zagospodarowania.

I tu pojawia się moje pytanie : dotychczas zapis o magazynowanie był jasny - "Informacja o odpadach odebranych w danym półroczu i magazynowanych przez podmiot uzupełniający sprawozdanie". Jednak  w nowych sprawozdaniach, które będzie trzeba sporządzić za II połowę 2018 roku nie jest on do końca czytelny.  Jeśli zmagazynowałam przykładowo 50 Mg gruzu 17 01 01  w I połowie 2018 i wykazałam go na sprawozdaniu za I połowę 2018  to czy w nowym sprawozdaniu za II połowę 2018 (jeśli tez zmagazynowałam 50 Mg gruzu 17 01 01 w II połowie 2018) wykazuję w dziale IV 50 Mg (tylko za  II połowę 2018? czy powinnam wpisać 100Mg  - po 50 Mg z każdego półrocza? Należy wykazywać cały stan magazynu stacji przeładunowej (magazynowanie w ramach zbierania)? czy dział IV dotyczy odpadów danego okresu za ktory robię sprawozdanie.
Dodam, że dane są fikcyjne. Z góry dziekuję za odpowiedź

F4odpowiedz

Gość

07 listopad 2018 o 07:58

Witam,

skoro ustawodawca zrezygnował z użycia stwierdzenia "w danym półroczu" na rzecz "na koniec okresu, którego dotyczy sprawozdanie" pozwalałoby to sądzić, że jego intencją było nie odnoszenie się już do danego półrocza a do stanu faktycznego odpadów zmagazynowanych.

Ma to pewien sens - dotychczas ze sprawozdań półrocznych nie wynikało, wprost ile odpadów odebranych zmagazynowano łącznie na koniec roku. Wiadomo było tylko ile zmagazynowano z zakresu odebranego w danym półroczu.
Nie dawało do realnej informacji o wielkości magazynowanych odpadów.

Osobiście myślę, że należy podawać realną ilość zmagazynowanych odebranych odpadów komunalnych niezależnie z którego półrocza one pochodzą.
Niestety w takich przypadkach trzeba koniecznie dopytać adresata sprawozdania co o tym sądzi, bo pewnie znowu będzie "co urząd to inna interpretacja".

F4odpowiedz

Gość

08 listopad 2018 o 19:32

Dzwoniłam do urzędu marszałkowskiego chodzi o odpady odebrane i zmagazynowane z okresu którego dotyczy sprawozdanie

F4odpowiedz

Gość

09 listopad 2018 o 08:15

Ale to bez sensu....

Który urząd marszałkowski ma takie zdanie?

F4odpowiedz

Gość

09 listopad 2018 o 19:06

Zachodniopomorski. Ale pytali się kogoś z ministerstwa

F4odpowiedz

Gonia0078

Liczba postów: 37

Od: 06.11.2018

19 listopad 2018 o 12:27

DZIAŁ VI c) sprawozdania zbierającego odpady na PSZOK czy "masa zebranych odpadów komunalnych" oznacza także odpady które byly zmagazynowane ?? Zebraliśmy przykładowo 50 Mg gruzu a przekazaliśmy  do REC 0Mg

F4odpowiedz

Gość

23 listopad 2018 o 14:36

Do Gonia0078:
Nie - w tym dziale nie podaje się odpadów magazynowanych

F4odpowiedz

Gość

26 listopad 2018 o 11:51

Czy w dziale II nowego sprawozdania o odebranych odpadach należ ująć wszystkie , zarówno ulegające i nieulegające biodegradacji ?

F4odpowiedz

Gość

26 listopad 2018 o 16:27

Do Gość:
dokładnie tak. W dziale drugim powinny znaleźć się wszystkie odebrane odpady bez podziału na bio- i niebiodegradowalne.

F4odpowiedz

Gość

27 listopad 2018 o 13:44

 Które odpady wykazujemy w dziale VIa oraz VIb nowego sprawozdania ?
RIPOK wykazuje nam, że odebrany od nas :
- 200199 przekazał do R12, z którego po przetworzeniu powstały odpady m.in. 150102, które też poszły do R12, do recyklera
- 200301 przekazał do R12, z którego powstały m.in. 150101, które też przekazali recyklerowi do R12,
Czy te odebrane i przekazane do R12, czy te już powstałe po przetworzeniu i przekazane do R12?


F4odpowiedz

Gość

27 listopad 2018 o 14:10

W dziale VIa i b wpisuje się odpady poddane recyklingowi lub ponownemu użyciu.
R12 to zwykle proces sortownia, a to klasyfikuje się jako odzysk a nie recykling. Można dopytać oczywiście, co dokładnie zostało zrobione pod pojęciem R12, ale raczej to było doczyszczenie (sortowanie), czyli odzysk.
W takiej sytuacji nic z podanych danych nie powinno się wpisać do działu VIa i b.

Gdyby z 20 01 99 lub 20 03 01 wysortowano odpady 15 01 01 lub 15 01 02, które trafiły by na recykling (proces R3 dla 15 01 01 lub R5 dla 15 01 02), to wtedy jak najbardziej, w dziale VIa trzeba wpisać odpady 15 01 01 i 15 01 02 z masą jaka trafiła na recykling i gdzieś warto zaznaczyć (choćby w piśmie przewodnim), że te masy pochodzą z wysortowania z konkretnych kodów.

F4odpowiedz
Nowa odpowiedź
Jeśli chcesz odpowiedzieć bezpośrednio na wybraną wypowiedź, kliknij opcję „odpowiedz” lub „cytuj” na dole każdego posta

Newsletter